Ai, jel manu vieglu prātu

Pirms kāda laika pie manām skriešanas dzīves durvīm pieklauvēja krīze un, neprasīdama, vai drīkst, iekārtojās uz palikšanu. Pāris nedēļas nespēks, nepatika pret skriešanu un uzbāzīgas domas par to, ka sākas fiziskās frmas noriets, ir mani sabiedrotie. Piedzītie ikri katra skrējiena pirmajos kilometros, nogurums, ar ko sastopos, no rīta vien atverot acis, mazliet nozaudētais dzīvesprieks – nevar būt, ka šis komplekts man signalizē par to, ka, iespējams, kaut kas nestrādā tā, kā vajadzētu un varbūt būtu lietderīgi uz brīdi apstāties. Ar grūtībām saņemos iziet laukā treniņā, citreiz arī nesaņemos. Ielūkojos kalendārā un redzu, ka tūliņ ir Ventspils PPP – mans ilgi gaidītais pusmaratons, kam esmu gatavojusies teju pusgadu. Tukšums un nespēja atrast sev vietu. Nepamet sajūta, ka kādā brīdī esmu bez atļaujas ieskatījusies tajā vienīgajā Zilbārža pils istabā, kurā nedrīkstēja, augstus mērķus sev stādīdama un cerēdama, ka kniebšu tos vienu aiz otra kā kreses piemājas dārziņā. Fokuss atslābis un bilde mazliet samiglojusies. Pēdējais sacensību starts pirms pāris nedēļām ar gandrīz ušakovu pēc pāris pirmajiem kilometriem ir savu melno darbiņu izdarījis un demoralizācijas sēklu iesējis.

DSC_0424

Un kā jums labi šodien klājies?

About gunaom

Time is never an issue, it's what we do with it. Skatīt visus gunaom rakstus

13 responses to “Ai, jel manu vieglu prātu

  • Jekaterina

    Izklausās pēc nelielas pārtrenēšanās. Atpūties pirms PPP un būs labi🙂 Ja nekļūst labāk, noskrien bez mērķa vai neskrien vispār. Tā ir interesanta sajūta – neierasties uz sacensībām, kurās plānoji piedalīties😉 Tāda atbrīvojoša.

  • Linda Beldava

    Gribas jau teikt – par ko gan Tu sūdzies!?! Bet tas nebūtu diez ko objektīvi, ņemot vērā manu pašreizējo fizisko formu. Es gribētu, kaut spētu vispār Ventspilī pusmaratonu skriet…🙂
    Man nez kādēļ šķiet, ka ar Tevi viss būs labi – ir augsti mērķi. Ja arī pašu augstāko arī nesasniegsi (šobrīd un šoreiz), tad savu līdz šim labāko sniegumu tomēr parādīsi.

  • Māris T

    Iepazīta sajūta. Iztukšītis. Recepte gan jau katram sava. Bet pāries arī bez receptes. Sevišķi, ja ir pietiekoši ilgs laiks gaidīt.

  • mazzinsh

    Nu, bet rīt braucam uz Ķīsi tad, ja?

  • Linda Beldava

    Bet, ja jāatbild uz ieraksta beigās uzdoto jautājumu – šodien biju uz slodzes testu un uzzināju, ka mana patreizējā fiziskā forma ir mana līdz šim labākā pusmaratona līmenī. Arī nav diez ko iepriecinoši..🙂 Gribējās jau lai būtu baisais progress.😀

  • Ulla

    Izklausās pēc pārpūles. Es savējo piedzīvoju pirms sāku gatavoties Ņujorkas maratonam. Diezgan līdzīgi simptomi Tavējiem. Noveičuka uzlika uz kājām. Sārmainā diēta 2 nedēļu garumā un kādu mēnesi atjaunojošie treniņi – ar pulsu 130 45 min skrējiens 3 reiz nedēļā.

  • Signis Vāvere (@signis_vavere)

    Izklausās pēc slinkuma vai skriešanas pataisīšanu par kaut ko citu nekā tas ir.

  • gunao

    Tas. ka jāatpūšas, ir skaidrs. Rīt neskriešu.🙂 Domājams, ka arī pēc PPP kādu brīdi no skriešanas atpūtīšos. Jāizveic restarts.

  • Daina Pastare

    pamaini kaut ko! atbrauc ar mani ar velo uz Baložiem vai Mežaparku, vai nedari vispār neko🙂🙂🙂
    paskaties, vai neesi pazaudējusi mazos mērķīšus un ikdienas sajūtas, – varbūt lielie mērķi tos nomāc, tādēļ neredzi to, kas notiek apkārt, nespēj izbaudīt. Tu droši vien skrien tāpēc, lai labi justos! ja skriešana Tev pašlaik liek justies slikti, tad nedari to, dari kaut ko pavisam citu. neuztver skriešanu kā pienākumu, bet drīzāk kā privilēģiju🙂
    un klausi arī Ullu!

  • matiss (@matiss)

    Dažas dienas pirms CCC starta bija sajūta, ka esmu to jau noskrējis. Bija saskrieti treniņi visvisādi, kāpts Monblānā (tiesa, nesekmīgi), ložņātas ferratas, peldēts kalnu ezeros, trekingots utt., utjp., It kā spēku izsīkums un sajūta, ka viss ir izdarīts un jābrauc mājās, Latvijā arī nebija mēnesi būts. Pārtrenēšanās un noguruma sajūta. Pirmspēdējā dienā aizgāju uz Chamonix baseinu, lai kājām slodzi pamainītu. Sacensībās viss bija kārtībā. Šeit varētu būt līdzīgi – pusgads aizvadīts vienai dienai un līdz startam palikuši daži mirkļi.. Viss būs kārtībā, priekšdarbi nodarīti😉

  • Ruslan Brest

    Sad. When I find myself in similar state, I pack tent and sleeping bag in backpack, buy 1-3 kg of food (for 2-6 days) and go with night train to Crimea, where know several calm and relatively wild places without “usual people”, automobiles, music, radio, mobile, laptop, electricity… Only stars, sea, mountains, light fire at night, sometime – interesting people aside. Very interesting experience of cleaning the head and FULL relax of body and mind. It helps me even if I have only 2 weekend days available.

  • kasts

    Sveika vēl, eju no beigām uz sākumu.
    Sākt ar pēdējo jautājumu? ok. bet par skriešanu un pēdējā laikā.

    Turpinu slinkot. Par sasniegumu varu saukt, ka skrienu regulāri, t.i. nedēļā vismaz 2 reizes, jā AK, bet vismaz tā. (vēl jau tas teniss)

    Esmu pietiekami patstāvīgs un spītīgs, kā arī slinks. Laikā, kad centos iet uz labāku rezultātu stingri turēju prātā, ka labs treniņš var būt tikai tad, ja pēc tā arī labi atpūšas, jo trenētība kā zināms rodas brīdī, kad organisms atjaunojas pēc slodzes, nevis pašas slodzes laikā.
    Paldies Dievam man nav gadījies iekrist tādā bedrē, bet tas tikai tāpēc, ka pārāk maz esmu bijis grūtu treniņu un sacensību režīmā. Gan jau kādā brīdī arī man kļūtu grūti atteikt kkur dalību, bet spēki izsīktu.

    Tagad esmu mazliet apjucis savos mērķos. Viens, jau pagājušo gadu izvirzītais ir neskriet vairs sacensībās, ar kādu izņēmumu. Izņēmums bija Ventspils, jo pirmo reizi, un Liepāja, jo mājas. Bet kā un kāpēc skriet Liepāju – es nesaprotu. Es nevaru izpildīties augstāk par savu mugurkaula nobeiguma vietu, bet tas savukārt nav visai cienīgi pret tiem rezultātiem, kas man bijuši. Protams, saprotu, ka nav bijuši treniņi, tāpēc rezultāts nevar būt. Paliek plika, nepamatota gribēšana, kas ir jāapslāpē, lai gūtu gandarījumu no skrējiena.
    Nezinu, kādu mērķi izvirzīt. Ar jaunajām botām ar vēl ātri nav skriets vispār. Varbūt, noskriet, (noskaidrot🙂 ) cik varu, jo šis būs uz kādu laiku pēdējais pusmaratons (nezinu, varbūt arī Ozolniekos neskriešu).

    Kādā 5km krosā Klaipēdā guvu vienu mācību. Ka galvenais ir cienīgi noskriet un tas nozīmē skriet tā, kā konkrētajā brīdī varu, neslinkot sacensībās. Arī nebiju pārāk gatavs tur, bet centos, finišēju pēdējais, bet ar laiku 19:59.

    Nesaprotu to pārmocīšanos sacensībās, kad viss ir slikti, riebjas, ģībonis, dūrējs, bet mocīšanās tālāk. Tā iespējams var iegūt 1 minūti klāt pie rezultāta, bet kamēr tas nav PR, tikmēr man to nevajag. Ja atgriezīsies trenētība, tad domāšu, tagad, piemēram Ventspilī skrēju, cik man pulss (pēc sajūtām) atļauj un finišā uzspurtoju.

    Mana kreisā pacele, kas pārtrauca treniņus uz rezultātu ir drusku padarīta labāka. Ja kāja ieriktēsies kārtība, būšu priecīgs skriet vairāk un uzlabot rezultātu.
    Tagad turpinu tā šad tad uzskriet. Līdz regulārai (3-4x nedēļā) skriešanai vēl drusku pietrūkst.

    Kāpēc izdomāju pārstāt piedalīties sacensībās? Prieka atdeve, laikam bija pa mazu.

    Par Tevi.
    Viegli varu kļūdīties, bet man nāk prātā domas, ka tas NRM, ko izturēji Tev prasīja daudz spēku, kas, iespējams, noveda pie pārtrenēšanās sajūtām. Jo pēc tāda maratona tev pienāktos mēnesis brīvs no sacensībām vai smagiem treniņiem, bet Tev vēl bija daudz kas jāizdara.

    Ir tāds “slinkums”, kas patiesībā ir nogurums un to ir ļoti svarīgi atšķirt. Palīdzēt var miera stāvokļa (stabilā pamat stāvokļa🙂 ) pulss. Pats gan esmu uzticējies sajūtām. Pie slinkuma tas nebūs paaugstināts😀

    Pašai sevi vien ir rūpīgi jāpavēro, kādas sajūtas treniņos. No malas jau man viegli teikt tā pat kā Matīsam pie nākamā ieraksta – izlaid Liepāju un Kuldīgu un uz rudeni stādi rekordu.

    piedo, ka gari un juceklīgi, tāds man pašlaik prāta kārtojums.

  • Skumjas ir dumjas | Par skriešanu un citām svarīgām lietām

    […] rakstīju par dusmām, par neizdošanos (starp citu, mans komentētākais bloga ieraksts) un par vēlmi norobežoties (pabūt vienai) […]

Komentēt

