Skumjas ir dumjas

happy-quotes-2178

Lielākoties sociālajā vidē, kas teju jau aizstājusi reālo saskarsmi, var lasīt par citu prieku un izdošanos un vērot laimīgu mirkļu fotobrīžus, lai gan aiz daža smaida var samanīt vilšanos, negribētu vientulību vai skumju klātbūtni. Tas laikam ir cilvēka dabā – parādīt to, kā man veicas un cik es esmu laimīgs. Ak, cik interesants izskatītos taimlains, ja tajā atspoguļotos viss emociju un piedzīvotā spektrs (te es sasvīdis aiz uztraukuma – izgāzos tikšanās laikā ar svarīgu klientu, te es bezspēkā atlaidusies uz dīvāna, jo netieku galā ar projektu darbā, bērniem un māju, te es nelaimīgs sarāvies čokurā ar šausmu izteiksmi krīta baltajā sejā, jo sacensību pirmajos kilometros vēderā iemetās dūrējs un kāroto PB tā arī neizskrēju, te es sabrukusi un pilnīgās lupatās, jo mana laulība arī galīgās lupatās un tikko sabruka utt). Tas padarītu visu to mākslīgo spozmes un svētlaimes aleju mazliet dzīvāku un reālāku, varbūt kādam iemācītu empātiju, vēl kāds iemācītos just līdzi un novērtēt to, kas ir pašam, nevis skaust kārtējo kaimiņa aiz sienas priecīgo instagram bildi “cik viņam viss rožaini dzīvē” un pieņemt to, ka dzīvei ir kā savas gaišās, tā tumšās puses un tas to tik pasakaini skaistu komplektā dara. Apdzēstu spēcīgo tieksmi sasniegt laimi dzīvē (un tad gan visu būšu izdarījis), bet izbaudīt, ak, cik banāli, “šeit un tagad”.

10854306_10202665854486881_8793630932497492542_o

Reiz rakstīju par dusmām, par neizdošanos (starp citu, mans komentētākais bloga ieraksts) un par vēlmi norobežoties (pabūt vienai) vienā un otrā daļā. Tagad pienākusi kārta skumjām, kas ir diezgan liela manas dzīves sastāvdaļa (pēc feisbuka bildēm nepateiksi, ne?). No kurienes skumjām aug kājas, man vēl īsti nav skaidrs, bet tad, kad tās ir atnākušas ciemos, veru vien sava nama durvis vaļā un laižu tās iekšā. Ne vienmēr tā ir bijis. Esmu laidusies, slēpusies, izvairījusies, meklējusi baudas un izklaides, lai tikai nebūtu ar viņām kopā jāsērš un jātērē laiks tādos niekos (dzīve taču domāta priekam! Life is fun, I make it – ilgus gadus bija mans moto). No skumjām var aizbēgt (burtiski), tās var nodzert, nogremdēt šķietamā (varbūt pērkamā) mīlā, tās var noēst arī ar kārtējo kūkas gabalu. Ko tik nevar izdomāt. Līdz pienāca diena, kurā skumjas, gadiem sakrājušās biezos slāņos, kā tumša, necaurredzama, bieza migla vāliem nāca nez no kurienes un ieskāva mani tā, ka gandrīz nebija, ko elpot, brīžām liekot domāt, ka tūliņ ņemšu un nosmakšu. Ne vella. Pasāpēju visu, kas noslēpts un neizsāpēts, pasēroju par neizsēroto, upi izraudāju par neizraudāto. Galā šķita, ka ir iztīrīta liela, plaša telpa, kurā var ienākt kaut kas gaišs un labs.

Tas bija pirms laba laika. Un no tiem laikiem vairs nevairos skumt, kad tā vajag.

Nē, skumjas nav dumjas. Tās ir dziedējošas un iekšējo sirds telpu paplašinošas. Pieņemšanu (sevis un citu) veicinošas. Esiet sveicinātas, skumjas!

About gunaom

Time is never an issue, it's what we do with it. Skatīt visus gunaom rakstus

One response to “Skumjas ir dumjas

  • Kristaps

    Bāc, kā es piekrītu ikkatram vārdam, īpaši par soctīkliem un mūsu tēlu tajos.
    Pats pārāk ilgi mokos ar sevi, saviem mērķiem. Tad nāk citi un saka, un iekšēji sevi mēģinu pārliecināt – esi jauns, vīrietis, varošs, bet tik un tā kaut kas nesaliekas kopā.
    Un nez vai ir iespējams ar tām skumjām tikt galā. Vismaz man vēl tas nav izdevies. It kā es saprotu tās, bet tik un tā nekas nemainās. Laikam jau vēl neesmu sapratis un pieņēmis tās līdz galam.
    Bet tad atkal rodas jautājums, ko es mācos no skumjām? Vai man tās palīdz? Vai es ar skumjām neveidoju jaunas skumjas? Tās jau galu galā nezudīs, ja tām pievērsīs tik daudz uzmanības. Eh, ja vien es to spētu sev iestāstīt.
    Man likās, ka ieviešot dzīvē kaut kādas lietas, kuras man radīja ilūziju par foršu dzīvi (noskriets maratons, klinšu kāpšana, snovošana, orientēšanās, nopietnas attiecības, sekss, savs auto, sava dzīvesvieta), dzīve (prāts) sakārtosies. Bet tā, acīmredzot, nenotiek. Kaut kas neatlaiž.
    Kaut katram atrodas mērķis, bet pats galvenais – kaislība!

Komentēt

