Par prieku sev, par prieku tev un ļautiņiem par prieku

Jebkurā situācijā ikvienam ir brīva izvēle, kā justies – skumt, priecāties, aizvainoties, sajūsmināties, dusmoties vai vēl ko citu. Jo sajūtas nosaka nevis apstākļi, kuros nonākam, bet gan tas, kā izvēlamies un spējam pret tiem attiekties. Šoreiz man ļoti gribējās par prieku.

prieks

prieks

Vakar vakarā skrēju gar Daugavu, kas savā rāmumā mani apbūra, krāšņi atspoguļodama savos ūdeņus pretējo krastu un tumši zilos lietus mākoņus. Bija gandrīz nepārvarama vēlme apstāties un mazliet pavērtu muti baudīt skaistos skatus. “Ārprāts, cik smuka bilde sanāks,” domāju, mazliet palēninot soli. Bet tomēr izvēlējos bildēt ar acīm un turpināt skrējienu. Un tadā brīdī nāca spējš prieks par to, ka daba nolēmusi ar mani dalīties savā skaistumā, tepat pilsētā esot, un man ir bijis brīdis to ieraudzīt.

Prieks var būt dažāds. To var izraisīt ārēji faktori  – citu atzinība, novērtējums, mīļa cilvēka uzmanība, rūpes, sekmes darbā, palīdzība vajadzīgajā brīdī, atrasts piecītis uz ielas, dzirdēts varen smieklīgs vai absolūti garām joks, saņemta iepriecinoša ziņa vai dāvana, valstī jauns prezidents vai laika ziņas sola +25. Un tas var nākt no sevis, no iekšpuses – pilnasinīgs esības prieks par to, ka esmu, par to, ka jūtu, par to, ka nebaidos riskēt, par to, ka piedzīvoju, par to, ka ļaujos un atveros, par to, ka iemācos un uzzinu, par to, ka spēju pārvarēt bailes, par to, ka mans smaids ir izraisījis smaidu pretīm nākošā svešiniekā un varbūt viņa diena kripatiņu gaišāka ir kļuvusi, par to, ka varu pateikt “nē”, par to, ka es esmu tieši es, par to, ka tik daudz vēl vēlos atklāt un izprast, par to, ka jūtos tik bagāta, par to, ka man patīk būt ar sevi, par to, ka man patīk dalīties savā sabiedrībā ar citiem, par to, ka man patīk iepriecināt, par to, ka spēju līdzpārdzīvot otra bēdas, par to, ka varu darināt skaistas lietas, par to, ka varu ar vieglumu skriet, par to, ka man patīk dzīvot, par to, kā man patīk klusums, par sajūtu, ko piedzīvoju pēc labas pirts, šavasanas vai izlienot no āliņģa, par to, ka redzu, kas man der un neder, par to, ka katru vakaru varu pateikt paldies par visu, kas man dots, par to momentu pirms miega, kad aizvērtām acīm smaidot domās pārskatu pavadīto dienu.

Lai jums arī priecīgi!

About gunaom

Time is never an issue, it's what we do with it. Skatīt visus gunaom rakstus

One response to “Par prieku sev, par prieku tev un ļautiņiem par prieku

Komentēt

